Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 3 marca 2011 r., sygn. I OSK 1906/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Janina Antosiewicz Sędziowie: sędzia NSA Izabella Kulig - Maciszewska sędzia del. NSA Jerzy Stankowski (spr.) Protokolant st. inspektor sądowy Barbara Dąbrowska po rozpoznaniu w dniu 3 marca 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Wojewody Pomorskiego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 9 września 2010 r. sygn. akt III SA/Gd 355/10 w sprawie ze skargi A. B. na decyzję Wojewody Pomorskiego z dnia [...] czerwca 2010 r. nr [...] w przedmiocie utraty statusu osoby bezrobotnej i zasiłku dla bezrobotnych 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od Wojewody Pomorskiego na rzecz A. B. kwotę 239 (dwieście trzydzieści dziewięć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku po rozpoznaniu sprawy ze skargi A. B. na decyzję Wojewody Pomorskiego z dnia [...].06.2010 r., nr [...] w przedmiocie utraty statusu osoby bezrobotnej i zasiłku dla bezrobotnych wyrokiem z dnia 09.09.2010 r. sygn. III SA/Gd 355/10 uchylił zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta G. z dnia [...].04.2010 r., nr [...] oraz stwierdził, że zaskarżona decyzja nie może być wykonana.

Wyrok ten zapadł w następujących okolicznościach sprawy:

Decyzją z dnia [...].04.2010r. nr [...] Prezydent Miasta G. działając na podstawie art. 9 ust. 1 pkt 14 lit. a) i b), art. 2 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 33 ust. 4 pkt 4 ustawy z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008r. nr 69, poz. 415 ze zm.) orzekł o utracie przez A. B. na okres 3 - miesięcy statusu osoby bezrobotnej z dniem [...].04.2010r. W uzasadnieniu organ I instancji wskazał, że A. B. nie stawił się w Powiatowym Urzędzie Pracy w wyznaczonym terminie stawiennictwa i nie powiadomił w ciągu 7 dni o uzasadnionej przyczynie tego niestawiennictwa.

Odwołanie od tej decyzji wniósł A. B. wyjaśniając, że kiedy w dniu [...].05.2010 r. stawił się w Powiatowym Urzędzie Pracy poinformowano, go że został wykreślony z listy bezrobotnych oraz, że prawo do zasiłku utracił z powodu niestawiennictwa na wezwanie organu. Skarżący podniósł w odwołaniu, że jak mu wyjaśniono zostało do niego wystosowane wezwanie do stawiennictwa w Urzędzie w dniu [...].04.2010 r. Wezwanie to - jak wyjaśniono skarżącemu -awizowano dwukrotnie, tj. [...].04.2010 r. i [...].04.2010 r., a następnie w dniu [...].04.2010 r. zwrócono nadawcy. W ocenie organu, w ten sposób dokonano doręczenia wezwania w trybie art. 44 k.p.a. Skoro natomiast nie stawił się on na wezwanie organu i w terminie 7 dni nie powiadomił organu o przyczynie niestawiennictwa uznano, iż ziściły się przesłanki pozbawienia statusu bezrobotnego. Skarżący jednak podkreślił, że wbrew twierdzeniom organu - nie wiedział o wezwaniu - i dlatego domaga się wyjaśnienia przyczyn niepoinformowania go o wezwaniu. A. B. zasugerował, że być może urzędnik nie wysłał wezwania do stawiennictwa, albo, że tak umieścił wezwanie w kopercie, że nie było widać adresu. Ponadto, A. B. podkreślił, że dotąd wszystkie adresowane do niego pisma docierały bez przeszkód. W odwołaniu wskazano również na naruszenie art. 10 k.p.a.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00