Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 25 stycznia 2011 r., sygn. I FSK 151/10

Wojewódzki Sąd Administracyjny trafnie uznał, że przekazanie przez skarżącego bez wynagrodzenia towarów promocyjnych oraz handlowych w formie nagród oraz prezentów mających na celu zwiększenie sprzedaży - czyli na cele związane z tym przedsiębiorstwem - nie stanowi dostawy towarów w świetle art.7 ust. 2 i 3 ustawy o VAT, nawet jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z nabyciem tych towarów.

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Barbara Wasilewska, Sędzia NSA Sylwester Marciniak, Sędzia WSA del. Maciej Jaśniewicz (sprawozdawca), Protokolant Katarzyna Nowik, po rozpoznaniu w dniu 25 stycznia 2011 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 11 września 2009 r. sygn. akt III SA/Gl 618/09 w sprawie ze skargi L. S. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w C. na interpretację Ministra Finansów z dnia 6 marca 2009 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 11 września 2009 r., sygn. akt III SA/Gl 618/09 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach po rozpoznaniu sprawy ze skargi L. sp. z o.o. w C. uchylił zaskarżoną interpretację. W uzasadnieniu wskazano, iż wnioskiem z dnia 29 grudnia 2008 r. Spółka wniosła o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie wskazując, że jest producentem wyrobów chemii budowlanej. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą podejmuje akcje promocyjne w celu zwiększenia sprzedaży polegające na tym, że w przypadku wypełnienia warunków promocji szczegółowo określonych w regulaminie, wydawane są nagrody a także gadżety z logo firmy, kurtki, polary, czapki, koszulki oraz wyroby własne lub towary branży budowlanej. Gadżety lub wyroby - towary dołączane są do sprzedawanych wyrobów, pakietów lub rozdawane odbiorcom. Spółka zapytała, czy przekazanie nieodpłatne nagród zgodnie z regulaminem akcji promocyjnej oraz przekazanie nieodpłatne gadżetów reklamowych, wyrobów (towarów) rodzi obowiązek w podatku VAT, jeśli podatnikowi przysługiwało prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy zakupie nagród i gadżetów, a przekazane nagrody, gadżety, wyroby nie stanowią prezentów małej wartości. Zdaniem Spółki opisane przekazanie towarów należących do przedsiębiorstwa Spółki i na cele ściśle związane z prowadzonym przedsiębiorstwem nie rodzi po jej stronie obowiązku w podatku od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00