Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 4 grudnia 2007 r., sygn. II OSK 1503/07

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jan Paweł Tarno Sędziowie sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz ( spr. ) del. sędzia WSA Arkadiusz Despot-Mładanowicz Protokolant Elżbieta Maik po rozpoznaniu w dniu 4 grudnia 2007 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Wojewody P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 14 czerwca 2007 r. sygn. akt II SA/Bk 351/07 w sprawie ze skargi Gminy Miasto S. na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody P. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od Wojewody P. na rzecz Gminy Miasto S. kwotę 120 (słownie: sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

 

UZASADNIENIE

Wyrokiem z dnia 14 czerwca 2007 r. sygn. akt II SA/Bk 351/07 Wojewódzki Sąd Administracyjny Białymstoku po rozpatrzeniu skargi Gminy Miasta S. na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody P. z dnia [...] Nr [...], uchylił zaskarżone rozstrzygnięcie nadzorcze.

Wyrok ten wydano w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy. Wojewoda P. rozstrzygnięciem nadzorczym z dnia [...] nr [...] stwierdził nieważność § 37 ust. 6 i 7 w części "[...]", § 49 oraz § 50 uchwały nr [...] Rady Miejskiej w S. z dnia [...] w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy [...] w S.

W dniu [...] Rada Miejska w S. podjęła uchwałę nr [...] w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy [...] w S.

Powyższa uchwała w dniu [...] wpłynęła do organu nadzoru. Przeprowadzona analiza wykazała, iż część zapisów uchwały została podjęta z naruszeniem prawa, w związku z czym w dniu [...] wszczęte zostało postępowanie nadzorcze w sprawie stwierdzenia ich nieważności.

Wojewoda P. podniósł, iż tereny wymienione w § 49, § 50 części tekstowej uchwały oraz oznaczone na rysunku planu symbolami: [...], [...], [...], [...], [...] przylegają do cmentarza. Lokalizacja cmentarzy powoduje ograniczenia w zakresie dopuszczalnych warunków zabudowy i zagospodarowania terenu. Ograniczenia te wynikają z treści § 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki Komunalnej z dnia 25 sierpnia 1959 r. w sprawie określenia, jakie tereny pod względem sanitarnym są odpowiednie na cmentarze (Dz. U. nr 52, poz. 315), który nakazuje ustalenie strefy ochronnej sanitarnej od cmentarzy i stanowi, że odległość cmentarza od zabudowań mieszkalnych, od zakładów produkujących artykuły żywności, zakładów żywienia zbiorowego bądź zakładów przechowujących artykuły żywności oraz studzien, źródeł i strumieni służących do czerpania wody do picia i potrzeb gospodarczych, powinna wynosić co najmniej 150 m; odległość ta może być zmniejszona do 50 m pod warunkiem, że teren ten w granicach od 50 m do 150 m odległości od cmentarza posiada sieć wodociągową i wszystkie budynki korzystające z wody są do tej sieci podłączone.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00