Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 18 maja 2007 r., sygn. II FSK 606/06

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jan Rudowski, Sędzia NSA Zbigniew Kmieciak, Sędzia del. NSA Bogusław Szumacher (sprawozdawca), Protokolant Anna Dziewiż, po rozpoznaniu w dniu 18 maja 2007 r. na rozprawie w Izbie Finansowej sprawy ze skargi kasacyjnej Zbigniewa W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 21 listopada 2005 r. sygn. akt I SA/Wr 1038/05 w sprawie ze skargi Zbigniewa W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w J.-G. z dnia 15 lipca 2005 r. (...) w przedmiocie odmowy umorzenia drugiej raty łącznego zobowiązania pieniężnego za 2004 r. - oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 21 listopada 2005 r., I SA/Wr 1038/05, Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu oddalił skargę Zbigniewa W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w J.-G. z dnia 15 lipca 2005 r. (...), w przedmiocie odmowy umorzenia drugiej raty łącznego zobowiązania pieniężnego za 2004 r. w kwocie 1.958,60 zł., utrzymującą w mocy decyzję Burmistrza Miasta i Gminy L. z dnia 15 kwietnia 2005 r.

W uzasadnieniu Sąd w pierwszej kolejności przedstawił stan sprawy podkreślając, że decyzja organu pierwszej instancji z dnia 15 kwietnia 2004 r. (...) była trzecim z rzędu rozstrzygnięciem w sprawie. W konsekwencji złożonego przez podatnika w dniu 20 maja 2004 r. wniosku Burmistrz Miasta i Gminy L. w pierwszej kolejności wydał bowiem decyzję z dnia 16 czerwca 2004 r. (...), a następnie decyzję z dnia 19 listopada 2004 r. (...), które zostały uchylone na mocy decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego, gdzie konieczność ponownego rozpoznania sprawy, w obu przypadkach, wynikała z nieprawidłowości przeprowadzonego przez organ pierwszej instancji postępowania wyjaśniającego.

W złożonym wniosku z dnia 20 maja 2004 r. Zbigniew W. uzasadnił konieczność przyznania mu ulgi trudną sytuacją materialną, w której się znalazł w związku z okolicznością ciężkiej choroby. Podatnik podkreślił, że zły stan zdrowia nie pozwala mu na samodzielną pracę w gospodarstwie, a tym samym, poza wydatkami związanymi z leczeniem, jest on zmuszony ponosić koszty związane z zatrudnianiem robotników. Do wniosku dołączono zaświadczenie lekarskie z dnia 30 kwietnia 2004 r., stwierdzające, że przebywający na zwolnienie lekarskim od dnia 23 stycznia 2004 r. Zbigniew W. jest osobą przewlekle niezdolną do pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00