Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 28 lipca 2005 r., sygn. OSK 1827/04

Uchwała sejmiku województwa o likwidacji bądź przekształceniu publicznego zakładu opieki zdrowotnej wymaga konsultacji ze związkami zawodowymi.

 

Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu w dniu 28 lipca 2005 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Województwa D. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 9 lipca 2004 r. 3/II SA/Wr 2383/03 w sprawie ze skargi Wojewody D. na uchwałę Sejmiku Województwa D. z dnia 29 sierpnia 2003 r. (...) w przedmiocie przekształcenia Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. J. Gromkowskiego we W. - oddala skargę kasacyjną.


UZASADNIENIE

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu, wyrokiem z dnia 9 lipca 2004 r. 3/II SA/Wr 2383/03 stwierdził nieważność zaskarżonej przez Wojewodę D. uchwały Sejmiku Województwa D. z dnia 29 sierpnia 2003 r. Nr XII/127/2003, w przedmiocie przekształcenia Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. J. Gromkowskiego.

Wyrok ten zapadł w następujących okolicznościach sprawy:

Wojewoda D., działając na podstawie art. 82c ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa /t.j. Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1590 ze zm./ wniósł o stwierdzenie nieważności wymienionej wyżej uchwały Sejmiku Województwa D. z dnia 29 sierpnia 2003 r. (...).

W skardze wskazano, że po przeprowadzeniu postępowania nadzorczego stwierdzono, że uchwała ta została podjęta z istotnym naruszeniem art. 19 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych /t.j. Dz.U. 2001 nr 79 poz. 854 ze zm./ oraz art. 43 ust. 3 w zw. z ust. 2a, a także art. 46 pkt 1 lit. "c" ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej /Dz.U. nr 91 poz. 408 ze zm./.

Uzasadniając zarzut naruszenia art. 19 ustawy o związkach zawodowych wskazano, że w myśl tego przepisu organizacja związkowa ma prawo opiniowania założeń i projektów aktów prawnych w zakresie objętym zadaniami związków zawodowych. Zdaniem Organu nadzoru zakres ten został określony pozytywnie w ust. 1 przywołanego wyżej art. 19 powołanej ustawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00