Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 17 maja 2005 r., sygn. FSK 1712/04

Kosztem uzyskania przychodów mogą być wydatki związane z marketingiem jednakże podatnik powinien wskazać w sposób wiarygodny potwierdzenie ich wykonania. Z chwilą zakwestionowania zaliczenia przez organy podatkowe konkretnego wydatku jako nie będącego kosztem uzyskania przychodów, na podatniku ciąży obowiązek wykazania, iż zamiar poniesionych wydatków był obiektywnie związany z osiągniętym lub nawet zamierzonym przychodem.

 

Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu w dniu 17 maja 2005 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej "D." Spółki Akcyjnej z siedzibą w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 26 marca 2004 r. I SA/Kr 2462/01 w sprawie ze skargi "D." Spółki Akcyjnej z siedzibą w K. na decyzję Izby Skarbowej w K. z dnia 8 października 2001 r. (...) w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych za 1999 r. - oddala skargę kasacyjną; (...).


UZASADNIENIE

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 26 marca 2004 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie oddalił skargę "D." S.A. w K. na decyzję Izby Skarbowej w K. z dnia 8 października 2001 r. w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych za 1999 r.

W uzasadnieniu zaskarżonego wyroku Sąd stwierdził, iż organy podatkowe zasadnie przyjęły, iż Spółka zaniżyła dochód do opodatkowania poprzez bezpodstawne zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków w kwocie 383.000 zł na rzecz PH "D." Import-Export Zbigniew L. za usługi marketingowe oraz wydatków w kwocie 40.387 zł dotyczących reprezentacji i reklamy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00