Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 18 listopada 2004 r., sygn. OSK 890/04

 

Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Izabella Kulig-Maciszewska, Sędziowie NSA Krystyna Borkowska, Zygmunt Niewiadomski /spr./, Protokolant Agnieszka Majewska, po rozpoznaniu w dniu 18 listopada 2004 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej J. J. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 1 kwietnia 2004 r. sygn. akt II SA/Lu 329/03 w sprawie ze skargi Z. M. na decyzję Wojewody Lubelskiego z dnia 12 lutego 2003 r. Nr RR.AB.7119.III-8/03 w przedmiocie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia l kwietnia 2004r., sygn. akt II SA/Lu 329/03 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie, uwzględniając skargę Z. M., uchylił zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję wydaną w I instancji. Decyzją z dnia 28 listopada 2002 r znak: [...] Starosta Powiatowy w Janowie Lubelskim udzielił J. J. pozwolenia na zmianę sposobu użytkowania istniejących budynków gospodarczych na działce nr.291 położonej w B., na piekarnię. Odwołanie od powyższej decyzji złożył Z. M.. Rozpatrujący odwołanie Wojewoda Lubelski nie znalazł podstaw do zmiany stanowiska organu l instancji. Według Wojewody decyzja Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lublinie na którą powołano się w odwołaniu, kończy postępowanie przed organami nadzoru budowlanego w sprawie samowoli budowlanej. Zaskarżona decyzja została wydana w odrębnym postępowaniu przed innym organem oraz w innym trybie. Organ odwoławczy wyjaśnił ponadto, iż piekarnia nie jest zaliczona do inwestycji uciążliwych wymagających sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko, a także, że jej usytuowanie jest zgodne z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego gminy B. dopuszczającym na tym terenie realizacje budownictwa usług, handlu i rzemiosła nieuciążliwego. Organ odwoławczy nie dopatrzył się naruszenia praw Z. M. wskazując, iż budynki przylegają na całej długości do jego budynków, także usytuowanych przy granicy działki, a roboty budowlane przewidziane w związku ze zmianą sposobu użytkowania obiektów nie ingerują w zewnętrzną formę tych obiektów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00