Wyrok NSA z dnia 26 listopada 2003 r., sygn. SA/Sz 1387/02
1. Jeśli podatnik chce zaliczyć do kosztów podatkowych wydatki z tytułu marketingu, to winien wykazać, że usługa ta została wykonana, zaś jej ocena daje podstawę do stwierdzenia związku przyczynowego pomiędzy wydatkiem na marketing a uzyskanym przychodem. Sam fakt zawarcia umowy i wypłata wynagrodzenia nie wystarcza. Wydatek należy też prawidłowo udokumentować.
2. Wydatki na reklamę w książkach telefonicznych nie mogą być ujęte po myśli art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /t.j. Dz.U. 2000 nr 54 poz. 654 ze zm./ w roku ich poniesienia, skoro przychód mogła ta reklama przynieść dopiero w roku, w którym ukazała się książka telefoniczna.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi Przedsiębiorstwa Wielobranżowego "D." Spółki z o. o. w Szczecinie na decyzję Izby Skarbowej w Szczecinie z dnia 17 maja 2002 r. (...) w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych za 1996 r. - oddala skargę.
UZASADNIENIE