Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 25 maja 2001 r., sygn. III SA 2024/00

1. Odpowiedź na skargę nie może być traktowana jako uzupełnienie uzasadnienia decyzji.

2. Podczas rozpatrywania wniosku o umorzeniu całości zaległości podatkowych /lub samych odsetek/ w oparciu art. 67 par. 1 i par. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa /Dz.U. nr 137 poz. 926 ze zm./, organ orzekający, tak jak i organ odwoławczy, mają obowiązek wzięcia pod uwagę sytuację podatnika, w jakiej znajduje się on w czasie podejmowania decyzji w tym przedmiocie. Do organu administracji publicznej należy wybór jednego z możliwych sposobów rozstrzygnięcia sprawy dotyczącej umorzenia zaległości podatkowych /odsetek/, co jednak nie oznacza, że organ administracji - działając na wniosek zainteresowanego podatnika - może podejmować działanie wtedy dopiero, gdy sam uzna to za stosowne. Okoliczność bowiem, że decyzja ma charakter uznaniowy nie zwalnia organu od obowiązku terminowego załatwiania spraw /art. 139 i nast. Ordynacji podatkowej/. Skorzystanie z możliwości wniesienia skargi na bezczynność organu zależy od strony i wcale nie zwalnia tego organu z obowiązku terminowego załatwienia sprawy, jak również z obowiązku ustosunkowania się w uzasadnieniu decyzji do argumentacji podnoszonej przez stronę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00