Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 21 grudnia 2001 r., sygn. SA/Bk 1674/00
Rozpowszechnienie materiałów zawierających informacje o produkowanych przez firmę wyrobach służy pozyskaniu potencjalnych nabywców tych wyrobów i nie musi łączyć się z wydaniem tych materiałów na, zewnątrz, aby potraktować je jako reklamę podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT. Celem, bowiem reklamy jest właśnie pozyskanie potencjalnych nabywców tych wyrobów niezależnie od sposobu prowadzenia reklamy, który zależy od inwencji i możliwości reklamującego swój towar. Dlatego też kalendarze przeznaczone zarówno na reklamę, jak na potrzeby firmy, są opodatkowane podatkiem VAT. To samo dotyczy ulotek reklamowych oraz katalogów reklamowych, które zawierając dane o towarach i nawet nie zawierając ich cen, mogły zachęcać do ich nabycia. Wydatki poniesione na wyprodukowanie i zakup katalogów reklamowych, ulotek reklamowych, reklamówek i kalendarzy są, zatem wydatkami na reklamę podlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT, bez względu na inne okoliczności.