Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 18 lutego 1999 r., sygn. V SA 1323/98

Sprowadzenie materiałów reklamowych przez inny podmiot niż reklamujący prowadzoną przez siebie działalność oraz sprowadzenie go w ilościach hurtowych czyni niemożliwym uznanie tych materiałów za wolne od cła na podstawie art. 14 ust. 1 pkt 16 ustawy z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne /t.j. Dz.U. 1994 nr 71 poz. 312 ze zm./.

 

Naczelny Sąd Administracyjny, po rozpoznaniu sprawy ze skargi Instytutu Marketingu i Komunikacji "I." Spółka z o.o. na decyzję Prezesa Głównego Urzędu Ceł z dnia 8 maja 1998 r. (...) w przedmiocie wymiaru cła - skargę oddala.


UZASADNIENIE

Dyrektor Urzędu Celnego w W. decyzją zawartą w JDA SAD (...) z dnia 21 listopada 1997 r. dopuścił do obrotu na polskim obszarze celnym, po wymierzeniu cła przywozowego, towar w postaci kluczyków reklamowych metalowo-plastikowych.

W wyniku dowołania od tej decyzji złożonego przez Instytut Marketingu i Komunikacji "I." Sp. z o.o. w P., z wnioskiem o zwolnienie od cła przedmiotowego towaru na podstawie art. 14 ust. 1 pkt 16 ustawy Prawo celne. Prezes Głównego Urzędu Ceł decyzją z dnia 8 maja 1998 r. (...) utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję Dyrektora Urzędu Celnego w W., nie znajdując podstaw do uznania za wolny od cła przedmiotowego towaru.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00