Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 17 stycznia 1997 r., sygn. SA/Gd 2864/95
Skoro skarżące przedsiębiorstwo nie dysponuje żadnymi dokumentami stanowiącymi podstawę wszczęcia postępowania reklamacyjnego i sposobu załatwienia reklamacji /to jest reklamacji odbiorców, zawiadomienia o stwierdzonych wadach, wyniki negocjacji stron/, tym samym zasadnie organy podatkowe nie uznały przedmiotowych upustów za koszt uzyskania przychodu. Zgodzić się trzeba z argumentacją organów podatkowych, że wnioski Kierownika Działu Sprzedaży do Zarządu o udzielenie upustów do konkretnych faktur sprzedaży klientom zgłaszającym usterki w zakupionych wyrobach w zamian za ich samodzielne usunięcie nie mogą być uznane za należyte udokumentowanie poniesionych kosztów.
UZASADNIENIE
Naczelny Sąd Administracyjny zważył, co następuje:
Sąd administracyjny wyposażony został w funkcje kontrolne, które w razie zaskarżenia decyzji ograniczają się do badania zgodności zaskarżonej decyzji z przepisami prawa.
W ocenie Sądu zaskarżona decyzja w ustalonym stanie faktycznym nie narusza przepisów prawa, a tym samym zarzuty skargi nie mogą się ostać.