comment
Porada
Data publikacji: 2011-01-15
Brakujące i ujawnione środki trwałe po inwentaryzacji
PYTANIE
Podczas przeprowadzonej inwentaryzacji środków trwałych okazało się, iż z jednej strony brakuje kilku środków trwałych a z drugiej ujawniono kilka pozycji, których nie było do tej pory w rejestrze środków trwałych. W jaki sposób ująć księgowo braki i ujawnienia? Czy można jedno z drugim skompensować?
ODPOWIEDŹ
Postawione przez czytelnika pytanie jest dość złożone, w związku z czym, należy rozpatrzyć kilka wariantów sytuacyjnych. W pierwszej kolejności, w przypadku stwierdzenia niedoborów i nadwyżek w wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji środków trwałych, należy dokonać odpowiednich księgowań na kontach środków trwałych i drugostronnie na koncie "Rozliczenie nadwyżek i niedoborów" a następnie wyjaśnić powody powstania różnic.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie