Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2011-01-15

Brakujące i ujawnione środki trwałe po inwentaryzacji

PYTANIE

Podczas przeprowadzonej inwentaryzacji środków trwałych okazało się, iż z jednej strony brakuje kilku środków trwałych a z drugiej ujawniono kilka pozycji, których nie było do tej pory w rejestrze środków trwałych. W jaki sposób ująć księgowo braki i ujawnienia? Czy można jedno z drugim skompensować?

ODPOWIEDŹ

Postawione przez czytelnika pytanie jest dość złożone, w związku z czym, należy rozpatrzyć kilka wariantów sytuacyjnych. W pierwszej kolejności, w przypadku stwierdzenia niedoborów i nadwyżek w wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji środków trwałych, należy dokonać odpowiednich księgowań na kontach środków trwałych i drugostronnie na koncie "Rozliczenie nadwyżek i niedoborów" a następnie wyjaśnić powody powstania różnic.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00