Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-11-15

Ewidencja kosztów reklamy

Rozdział IV

Sławomir Biliński

konsultant podatkowy

Koszty reprezentacji i reklamy z punktu widzenia ustawy o rachunkowości są kosztami podstawowej działalności operacyjnej każdej jednostki.

1. Ewidencja kosztów reklamy w księgach rachunkowych

Koszty reklamy należy ewidencjonować na koncie zespołu 4 "Koszty według rodzajów" jako "Pozostałe koszty". Warto tu wyodrębnić w ramach ewidencji analitycznej konto kosztów reprezentacji i reklamy.

Obciążenie:

● konta analitycznego 409-1 "Reklama" w całości będzie uznawane za koszt uzyskania przychodu i podatek naliczony przy zakupie towarów i usług związanych z reklamą w całości możliwy do odliczenia,

● konta analitycznego 409-2 "Reprezentacja" w całości nie będzie uznawane za koszt uzyskania przychodu i podatek naliczony przy zakupie towarów i usług związanych z reprezentacją nie będzie możliwy do odliczenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00