Artykuł
Ewidencja kosztów reklamy
Rozdział IV
Sławomir Biliński
konsultant podatkowy
Koszty reprezentacji i reklamy z punktu widzenia ustawy o rachunkowości są kosztami podstawowej działalności operacyjnej każdej jednostki.
1. Ewidencja kosztów reklamy w księgach rachunkowych
Koszty reklamy należy ewidencjonować na koncie zespołu 4 "Koszty według rodzajów" jako "Pozostałe koszty". Warto tu wyodrębnić w ramach ewidencji analitycznej konto kosztów reprezentacji i reklamy.
Obciążenie:
● konta analitycznego 409-1 "Reklama" w całości będzie uznawane za koszt uzyskania przychodu i podatek naliczony przy zakupie towarów i usług związanych z reklamą w całości możliwy do odliczenia,
● konta analitycznego 409-2 "Reprezentacja" w całości nie będzie uznawane za koszt uzyskania przychodu i podatek naliczony przy zakupie towarów i usług związanych z reprezentacją nie będzie możliwy do odliczenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right