Artykuł
ROZDZIAŁ IV
Reprezentacja i reklama w księgach rachunkowych
W prawie bilansowym wszystkie wydatki marketingowe są uznawane za koszty. W myśl zasad określonych w art. 6 ust. 1 ustawy o rachunkowości, w księgach rachunkowych jednostki należy ująć wszystkie osiągnięte, przypadające na jej rzecz przychody i obciążające ją koszty związane z tymi przychodami, dotyczące danego roku obrotowego - niezależnie od terminu ich zapłaty.
Zgodnie z art. 20 i 21 ustawy o rachunkowości, podstawą zapisów w księgach rachunkowych są dowody księgowe. Powinny być one rzetelne, kompletne i wolne od błędów rachunkowych. odpowiednio udokumentowane.
Ewidencja w księgach rachunkowych wydatków na cele reprezentacji i reklamy zależy przede wszystkim od dwóch czynników. Po pierwsze, istotne jest, Uznanie bądź nieuznanie wydatku za koszt uzyskania przychodu ma decydujące znaczenie również z punktu widzenia możliwości odliczenia ewentualnego podatku VAT przy zakupie.