Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-11-01

ROZDZIAŁ IV

Reprezentacja i reklama w księgach rachunkowych

W prawie bilansowym wszystkie wydatki marketingowe są uznawane za koszty. W myśl zasad określonych w art. 6 ust. 1 ustawy o rachunkowości, w księgach rachunkowych jednostki należy ująć wszystkie osiągnięte, przypadające na jej rzecz przychody i obciążające ją koszty związane z tymi przychodami, dotyczące danego roku obrotowego - niezależnie od terminu ich zapłaty.

Zgodnie z art. 20 i 21 ustawy o rachunkowości, podstawą zapisów w księgach rachunkowych są dowody księgowe. Powinny być one rzetelne, kompletne i wolne od błędów rachunkowych. odpowiednio udokumentowane.

Ewidencja w księgach rachunkowych wydatków na cele reprezentacji i reklamy zależy przede wszystkim od dwóch czynników. Po pierwsze, istotne jest, Uznanie bądź nieuznanie wydatku za koszt uzyskania przychodu ma decydujące znaczenie również z punktu widzenia możliwości odliczenia ewentualnego podatku VAT przy zakupie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00