Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2013-12-25

Loterie promocyjne w księgach rachunkowych

Organizacja loterii promocyjnych stanowi jedną z form działań marketingowych firmy. Loterie mają za zadanie uatrakcyjnić sprzedaż produktów, a dzięki temu pozyskać nowych klientów i utrzymać dotychczasowych. Kto i pod jakimi warunkami może organizować loterię promocyjną? Jak związane z nią operacje należy wykazać w księgach?

Decydując się na promocję w formie loterii, należy brać pod uwagę uregulowania prawne z tym związane. Podstawowym aktem prawnym regulującym kwestię organizacji loterii promocyjnych jest ustawa o grach hazardowych oraz wydane do niej akty wykonawcze.

SŁOWNICZEK

Grami losowymi są gry o wygrane pieniężne lub rzeczowe, których wynik w szczególności zależy od przypadku, a warunki gry określa regulamin. Ustawodawca zalicza do gier losowych m.in. loterie promocyjne. Loteria promocyjna to gra losowa, w której uczestniczy się przez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym samym nieodpłatnie uczestniczy się w loterii, a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe (art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy o grach hazardowych).

1. Kto może urządzić loterię promocyjną

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00