Porada
Kiedy koszty sponsoringu mogą być kosztami uzyskania przychodu
Sponsoring stał się popularną formą reklamowania przez podmioty gospodarcze. Działania podejmowane w ramach sponsoringu zmierzają bezpośrednio do podniesienia prestiżu sponsora, a co za tym idzie - do zwiększenia przychodu jego firmy, z tym jednak zastrzeżeniem, że sponsoring nie wpływa na popyt w sposób tak bezpośredni i daleki jak sama reklama. Jakie warunki muszą być spełnione, żeby wydatki na sponsoring można było zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Głównym celem sponsoringu jest wspieranie działań reklamowych, co ma na celu zwykle utrwalenie znaku towarowego lub nazwy firmy sponsora.
Kosztami uzyskania przychodów są wszelkie racjonalne i uzasadnione gospodarczo wydatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, których celem jest osiągnięcie, zabezpieczenie i zachowanie źródła przychodu. Orzecznictwo sądów administracyjnych kwalifikuje czynności polegające na umieszczaniu reklam na bandach, koszulkach zawodników, ustawianiu logo podatnika na terenie boiska czy stadionu sportowego jako usługę sponsoringu. W wyroku NSA z 20 lutego 2002 r. (sygn. akt I SA/Ka 1713/00) możemy przeczytać:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right