Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-02-01

2. Zasady wliczania w koszty wydatków spółki z o.o.

Każda spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą ponosi różnego rodzaju wydatki. W interesie spółki leży, aby jak najwięcej z nich wliczyć w koszty. Trzeba jednak pamiętać, że nie każdy wydatek w sensie ekonomicznym jest równoznaczny z kosztem uzyskania przychodu w sensie podatkowym. Warto zatem wiedzieć, jakie wydatki można wliczyć w koszty i jak to zrobić.

Jak planować wydatki

Dochody uzyskiwane przez spółkę w danym roku podatkowym, podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym, wlicza się w koszty w ten sposób, że od przychodów odejmuje się koszty ich uzyskania.

Im wyższe są więc koszty podatkowe, które można odliczyć od przychodów, tym mniejszy będzie dochód podlegający opodatkowaniu. Jeśli spółka w tym roku osiągnęła wysokie przychody, zaplanowane na najbliższy czas wydatki związane z działalnością gospodarczą warto ponieść jeszcze w tym roku i w ten sposób obniżyć dochód do opodatkowania.

Jaki wydatek jest kosztem podatkowym

Kosztami uzyskania przychodów są koszty, jakie spółka poniosła w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w przepisach art. 16 ust. 1 updop (odpowiednio art. 23 ust. 1 updof).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00