Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-03-15

2. Informacja dodatkowa - integralna część sprawozdania finansowego

Celem sporządzania sprawozdania finansowego jest zaspokojenie potrzeb informacyjnych szerokiego kręgu użytkowników, na przykład: inwestorów, akcjonariuszy, banków, urzędów skarbowych, urzędów statystycznych, pracowników, zarządu przedsiębiorstwa. Stanowi ono główne źródło informacji finansowych potrzebne do analizy sytuacji majątkowo-finansowej, rentowności oraz płynności finansowej jednostki gospodarczej. Jednym z elementów rozwijających informacje zawarte w sprawozdaniu jest informacja dodatkowa.

Zakres rocznego sprawozdania finansowego określa ustawa o rachunkowości (dalej: uor). Obowiązkowym jego elementem jest informacja dodatkowa, czyli tzw. załącznik (art. 45 ust. 2 pkt 3 uor). Prawidłowo sporządzona informacja dodatkowa dostarcza pogłębionych danych o bilansie, rachunku zysków i strat oraz sprawozdaniu z przepływu środków pieniężnych. Korzystając z informacji dodatkowej, można na przykład uzyskać dane dotyczące:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00