Artykuł
2. Informacja dodatkowa - integralna część sprawozdania finansowego
Celem sporządzania sprawozdania finansowego jest zaspokojenie potrzeb informacyjnych szerokiego kręgu użytkowników, na przykład: inwestorów, akcjonariuszy, banków, urzędów skarbowych, urzędów statystycznych, pracowników, zarządu przedsiębiorstwa. Stanowi ono główne źródło informacji finansowych potrzebne do analizy sytuacji majątkowo-finansowej, rentowności oraz płynności finansowej jednostki gospodarczej. Jednym z elementów rozwijających informacje zawarte w sprawozdaniu jest informacja dodatkowa.
Zakres rocznego sprawozdania finansowego określa ustawa o rachunkowości (dalej: uor). Obowiązkowym jego elementem jest informacja dodatkowa, czyli tzw. załącznik (art. 45 ust. 2 pkt 3 uor). Prawidłowo sporządzona informacja dodatkowa dostarcza pogłębionych danych o bilansie, rachunku zysków i strat oraz sprawozdaniu z przepływu środków pieniężnych. Korzystając z informacji dodatkowej, można na przykład uzyskać dane dotyczące:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right