Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-07-15

2. Premie pieniężne

Jednostki w celu zwiększenia sprzedaży swoich towarów podejmują różne działania marketingowe. W ich wyniku często przyznawana jest klientom tzw. premia pieniężna, która ma zachęcić do dokonywania zakupów w danej jednostce i w efekcie zwiększyć jej obroty. Premie pieniężne budzą jednak wiele kontrowersji na gruncie podatkowym, w związku z tym są przedmiotem sporów.

Spółki mogą udzielać klientom tzw. premii pieniężnej z różnych powodów. Często dzieje się tak w przypadku, gdy mamy do czynienia np. z:

● bardzo dużą ilością zakupów dokonywanych przez podmioty gospodarcze w określonym czasie,

● dokonaniem zapłaty za towar przed upływem terminu płatności,

● realizowaniem określonych w umowie obrotów oraz utrzymaniem i rozwojem sieci sprzedaży, a także utrzymaniem wzrostu sprzedaży,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00