comment
Porada
Data publikacji: 2007-10-01
5. Jak zaewidencjonować zaliczkę na zakup środka trwałego
Spółka zamierza kupić budynek biurowy. Na poczet zakupu uiszczona zostanie przedpłata w dwóch ratach. Po wpłaceniu drugiej raty będzie sporządzony akt notarialny. Transakcja przeprowadzana jest na przełomie lat obrotowych. Budynek będzie wykorzystany do działalności gospodarczej. Ponieważ cena zakupu obejmuje budynek wraz z gruntem, przed wprowadzeniem nieruchomości do ewidencji środków trwałych rzeczoznawca dokona wyceny z podziałem na grunt i budynek. W jaki sposób należy ująć w księgach rachunkowych fakturę zaliczkową na zakup budynku wraz z gruntem? Czy można zaksięgować ją na konto „Środki trwałe w budowie”?
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie