Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-07-01

Jak uzyskać przewagę konkurencyjną wykorzystując nowe możliwości telepracy

Upowszechnienie przekazywania informacji przez internet zmieni, zdaniem ekspertów, w najbliższych latach strategię firm w zakresie formy świadczenia pracy przez pracowników. Nowy kierunek to rodzaj telepracy przez internet (ang. teleworking). Ocenia się, że przedsiębiorcy, którzy oprą rozwój firm właśnie na tej formie współpracy uzyskają - w wyniku redukcji kosztów i oszczędności czasu - wyraźną przewagę konkurencyjną nad tradycyjnymi firmami.

Pojawienie się internetu szerokopasmowego i telefonii internetowej zmienia rynek pracy. Dzień pracy pracownika, który przeniósł „swoje biurko” do domu już dziś może wyglądać następująco: o godzinie 8.00 rano pracownik włącza komputer, loguje się w jednym z programów do rozmów za pośrednictwem internetu, nakłada na uszy słuchawki z mikrofonem, włącza faks pozwalający za pośrednictwem internetu przesyłać i odbierać dokumenty, i zaczyna pracę. Wyeliminowany zostaje też jeden z obecnych problemów telepracy - niedostępność pracownika nawet pod telefonem komórkowym. Pracodawcy niechętni tej formie pracy uważają, że pracownicy do perfekcji opanowali powody, dla których „akurat nie mogli odebrać telefonu”. Dla posiadaczy telefonów komórkowych klasyczne wytłumaczenie to „rozładował się” czy „brak zasięgu”. Dla pracowników pracujących pod telefonem stacjonarnym podstawowa wymówka to np. „telefon był zajęty, bo konsultowałem problem” lub nawet „źle odłożyłem słuchawkę”.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00