Dane wrażliwe
Po doświadczeniach z czasu pandemii organizowanie spotkań lub szkoleń online wydaje się całkowicie naturalne. Zapewne taka forma kontaktu będzie równie intensywnie wykorzystywana w okresie postpandemicznym m.in. z uwagi na niższe koszty dla organizatora, ale i większą, bo możliwą z każdego zakątka świata, dostępność do danego wydarzenia. Dotychczasowa praktyka organizacji wideokonferencji potwierdza jednak, że szczególnie w kontekście przetwarzania danych przygotowanie tego typu wydarzeń wymaga bacznej uwagi organizatora.
Organizacja wideokonferencji niewątpliwie wiąże się z przetwarzaniem danych i to danych różnego rodzaju. Przede wszystkim są to dane identyfikujące uczestników, takie jak: imię, nazwisko, e-mail, nazwa firmy, numer telefonu, login, hasło, ale również dane techniczne: numer IP, dane identyfikujące urządzenie wykorzystywane do uczestniczenia i prowadzenia wideokonferencji, lokalizacja. Wreszcie w przypadku utrwalenia takiego wydarzenia, co przy organizacji szkoleń i wideokonferencji nie jest wcale rzadkie, przetwarzaniu podlega wizerunek i głos, a w przypadku przekazywania dodatkowych danych lub dokumentów, np. za pośrednictwem prowadzonego czatu, również inne, potencjalnie nieograniczone kategorie danych.
Pomijając marginalne przypadki, w których wideokonferencja organizowana jest za pośrednictwem własnej platformy do telespotkań, przygotowanie tego typu wydarzeń wiąże się