Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-06-01

Jak i kiedy rozliczyć wydatki związane z założeniem firmy

Założyłem działalność gospodarczą. Wybrałem zasady ogólne rozliczania podatku dochodowego. Działalność zarejestrowałem w marcu 2006 r. Faktycznie rozpocznę ją dopiero w 2007 r., ale do podpisania umowy o dzierżawę lokalu wymagane było założenie działalności już w tym momencie. W dokumentacji zgłoszeniowej firmy nie zaznaczyłem, że ruszy ona dopiero w następnym roku. Jeśli nie będzie żadnego przychodu prawie przez rok, to czy już teraz można zaliczać pewne wydatki w ciężar kosztów uzyskania przychodu? Będą to wydatki związane z założeniem firmy, zakupem pieczątek firmowych, podstawowych materiałów biurowych. Jak prowadzić pkpir? Będzie przecież w niej wykazywana strata. Czy można te wszystkie początkowe wydatki związane z założeniem firmy ująć dopiero w koszty 2007 r., a teraz wykazywać kwotę zerową w pkpir?

PROBLEM
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00