Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2014-07-25

Rozliczenie akcyzy przez aeroklub

Aeroklub jako profesjonalny podmiot gospodarczy zajmujący się działalnością w obszarze wynajmu samolotów, a także prowadzenia nauki latania, powinien dopełnić formalności, aby nie nabywać paliwa obciążonego podatkiem akcyzowym, co znacznie obniża rentowność tej działalności. Nie zawsze jednak będzie mógł uniknąć zapłaty akcyzy.

Paliwami silnikowymi w rozumieniu ustawy akcyzowej są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do napędu silników spalinowych. Co jest istotne w omawianym przypadku, dodatkowo, w celu określenia właściwej stawki akcyzy, możemy w praktyce rozróżnić dwa rodzaje paliw silnikowych, tj.:

● paliwa opodatkowane pełną stawką akcyzy (typowe benzyny i oleje napędowe do samochodów) oraz

● paliwa zwolnione z podatku ze względu na ich przeznaczenie, czyli ze względu na deklarowany przez nabywcę sposób ich zużycia - w tym przypadku rozróżniamy obecnie paliwa żeglugowe i lotnicze.

Podział paliw zwolnionych wynika z samego ich przeznaczenia, a także jest nierozerwalnie związany z ich parametrami fizykochemicznymi. Ze względu na możliwość użycia paliw żeglugowych do napędu samochodów paliwa te są barwione na kolor niebieski, co ułatwia kontrolę rodzaju paliwa w baku pojazdów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00