Porada
Jak po zmianach ewidencjonować obrót na kasie rejestrującej
Od 1 kwietnia br. w nowym rozporządzeniu w sprawie kas rejestrujących zostały określone zasady ewidencjonowania zwrotu i reklamacji towarów oraz korygowania pomyłek w ewidencjonowaniu. Zostały też uregulowane zasady ewidencjonowania sprzedaży przez pośredników i agentów, zgłaszania kasy do urzędu, aktualizacji danych czy zakończenia pracy kasy.
Nowe rozporządzenie w większości powiela zasady ewidencjowania określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z 28 listopada 2008 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich stosowania, ale wprowadza również nowe obowiązki i zasady ewidencjonowania, które do tej pory nie były określone w rozporządzeniu.
Mimo wcześniejszych zapowiedzi zasad tych nie regulują cztery odrębne rozporządzenia (pisaliśmy o tym w numerze 6/2013 BV), tylko jedno w sprawie kas rejestrujących.
Zwroty towarów, reklamacje, pomyłki
Do tej pory zasady postępowania w przypadku stwierdzonych pomyłek, zwrotów, reklamacji nie były uregulowane. W celu ich rozliczenia podatnicy prowadzili ewidencje korekt. Od 1 kwietnia br. zasady postępowania w tym przypadku określa § 3 ust. 3-6 nowego rozporządzenia. W przypadku zwrotów towarów i reklamacji została wprost wyrażona zasada, że nie ewidencjonujemy tych zdarzeń na kasie rejestrującej. W tym celu należy prowadzić specjalną ewidencję. Inaczej niż dotychczas ustawodawca określił, jakie elementy powinna zawierać taka ewidencja.
Ewidencja zwrotów towarów i uznanych reklamacji za okres .............................
.................................................................... |
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right