Porada
Jak rozliczyć wydatki związane z reprezentacją i reklamą firmy
Dla każdego przedsiębiorcy, który dba o swój pozytywny wizerunek, ponoszenie wydatków związanych z reprezentacją i reklamą firmy jest koniecznością. Konkurencja między podmiotami gospodarczymi jest tak duża, że wydatki o tym charakterze stanowią obecnie standard w obsłudze klienta. Mimo że konieczność ich ponoszenia jest oczywista, jednak sposób rozliczenia VAT wcale taki oczywisty nie jest. Wątpliwości związane z rozliczeniem VAT od wydatków reprezentacyjnych i reklamowych dotyczą przede wszystkim ustalenia, czy nieodpłatne przekazanie lub zużycie towarów oraz nieodpłatne świadczenie usług w ramach reprezentacji firmy powoduje obowiązek ich opodatkowania VAT i naliczenia podatku należnego. Kiedy zatem pojawia się obowiązek naliczenia VAT od wydatków reprezentacyjnych firmy, a kiedy tego obowiązku nie ma?
Poczęstunek dla kontrahenta
PROBLEM
Prowadzę działalność gospodarczą jako doradca biznesowy. Rozmowy z klientami, mające na celu ustalenie warunków współpracy, trwają z reguły dość długo, w związku z czym klienci otrzymują w tym czasie w formie poczęstunku kawę, herbatę, napoje chłodzące oraz słodycze. Czy w takim przypadku od wymienionych wydatków należy naliczyć VAT należny?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right