Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-06-08

Jak rozliczyć sprzedaż na raty

Dotychczas klient mógł kupić w naszej firmie maszynę na raty, zawierając z polecanym przez nas bankiem umowę pożyczki. Firma dostawała od razu całość zapłaty od banku, a klient spłacał raty kredytodawcy. Teraz będziemy mieć w swojej ofercie dla wybranych klientów sprzedaż na raty, ale z tą różnicą, że to my będziemy udzielać nisko oprocentowanych pożyczek. W umowie z klientem będzie zapis, zgodnie z którym towar staje się własnością klienta po zapłaceniu ostatniej raty. W jaki sposób należy rozliczyć taką sprzedaż? Czy powinniśmy uznać, że świadczymy również usługi udzielania pożyczek, które trzeba udokumentować fakturą VAT?

PROBLEM

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00