Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2011-02-01

Czy kupujący, któremu zwrócono zaliczkę, musi skorygować odliczony VAT, gdy nie otrzymał faktury korygującej

W sierpniu 2010 r. nasza spółka zerwała umowę. Na poczet umowy była wpłacona zaliczka, udokumentowana fakturą, z której odliczyliśmy VAT. 5 września otrzymaliśmy zwrot zaliczki, pomniejszonej o umówione koszty. Do dziś nie otrzymaliśmy jednak faktury korygującej mimo monitów z naszej strony. Kiedy powinniśmy skorygować odliczony VAT? Czy sprzedawca jest zobligowany jakimś terminem?

problem

rada

Korekta VAT naliczonego powinna być dokonana w bieżącym rozliczeniu, tj. w miesiącu otrzymania faktury korygującej. Sprzedawca nie jest zobligowany żadnymi terminami. Może wystawić fakturę korygującą do czasu przedawnienia zobowiązania z tytułu otrzymanej zaliczki. Jednak zwłoka po stronie sprzedawcy może spowodować negatywne konsekwencje u nabywcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00