Porada
Jak rozliczać zakup wody, kawy, herbaty oraz cukru dla pracowników
Kupujemy dla pracowników wodę mineralną, kawę, herbatę i cukier. Produkty są wyłożone na stołówce i dostępne dla wszystkich pracowników w dowolnej ilości, jednak pracownicy nie mogą ich zabierać i korzystać z nich poza zakładem pracy. Wartość produktów spożywczych ujmujemy jako koszty uzyskania przychodów oraz odliczamy od nich VAT. Czy postępujemy prawidłowo?
problem
rada
Tak, postępują Państwo prawidłowo.
uzasadnienie
Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów (art. 15 ust. 1 ustawy o CIT oraz art. 22 ust. 1 ustawy o PIT). Wyjątkiem są koszty wymienione wprost jako niestanowiące kosztów uzyskania przychodu. Na podstawie tych regulacji do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć m.in. koszty pracownicze, w tym koszty zakupu napojów (np. wody, herbaty, kawy) oraz dodatków do nich (np. cukru czy śmietanki do kawy) dla pracowników.