Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2013-06-28

Przyjęta polityka rachunkowości decyduje o momencie uznania wydatku za koszt podatkowy - interpretacja IS

Przyjęta polityka rachunkowości decyduje o sposobie ujęcia wydatków z punktu widzenia podatkowego. Ustawodawca uzależnia bowiem moment, w którym wydatek staje się kosztem uzyskania przychodów, od momentu ujęcia go w księgach zgodnie z zasadami ustawy o rachunkowości. Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi w interpretacji, której fragment przedstawiamy. Pismo w pełnym brzmieniu jest dostępne na www.mk.infor.pl.

Wnioskodawca będzie ponosił wydatki związane z kampanią reklamową w środkach masowego przekazu, takie jak: emisja w telewizji, w radiu oraz w internecie. W polityce rachunkowości przyjętej przez Spółkę określono, że ww. koszty dotyczące przychodów osiągniętych w następnych okresach rozliczane są w czasie. Wnioskodawca otrzymał fakturę dotyczącą kosztów reklamy w 2012 r. Została ona zaksięgowana jako koszt (koszty operacyjne) w 2/12 wysokości w 2012 r., natomiast 10/12 wysokości kwoty z faktury będzie stanowić w księgach koszt (koszt operacyjny) 2013 r. Wydatki na kampanię reklamową we wskazanych proporcjach i okresach będą stanowić koszty operacyjne w księgach rachunkowych Wnioskodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00