Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2011-08-17

Jakie zmiany dla pracodawców wprowadzono w ustawie o Państwowej Inspekcji Pracy

Odformalizowanie procedur kontrolnych, poprzez stosowanie poleceń ustnych oraz możliwość odstąpienia przez inspektora pracy od stosowania sankcji wobec pracodawcy naruszającego przepisy prawa pracy, to najważniejsze zmiany wprowadzone w wyniku nowelizacji ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy. Obowiązuje ona od 8 sierpnia 2011 r.

Celem nowelizacji jest uporządkowanie dotychczasowych regulacji i wprowadzenie rozwiązań zapewniających bardziej efektywną kontrolę przestrzegania przepisów prawa pracy. W ściśle określonych w ustawie o PIP sytuacjach pracodawcy unikną konsekwencji naruszenia przepisów prawa pracy, mimo że inspektor pracy stwierdzi uchybienia w tym zakresie. Ustawodawca uprościł również postępowanie zmierzające do uzyskania pozwolenia na użytkowanie budynku, w którym mają pracować pracownicy, poprzez wyłączenie obowiązku konsultacji przedodbiorowej inspektora PIP.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00