Jakie zasady komunikacji elektronicznej z organami podatkowymi obowiązują od 17 czerwca br.
Od 17 czerwca 2010 r. obowiązują nowe zasady kontaktu między organem a podatnikiem. Po zmianach kontakty te odbywają się przez elektroniczną skrzynkę podawczą. Wprowadzono też nowe zasady dokonywania urzędowego poświadczenia odbioru oraz identyfikacji użytkownika systemów teleinformatycznych za pomocą bezpiecznego podpisu lub profilu zaufanego ePUAP*. Wymienione zmiany w Ordynacji podatkowej wynikają z nowych rozwiązań przewidzianych w ustawie z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (dalej: ustawa o informatyzacji).
Składanie wniosków o interpretację podatkową w formie elektronicznej
Nowelizacja Ordynacji podatkowej (dalej: O.p.) umożliwia składanie wniosków o interpretację prawa podatkowego w formie elektronicznej. W katalogu przepisów mających odpowiednie zastosowanie w sprawach dotyczących interpretacji indywidualnych dodano bowiem odwołanie do art. 168 O.p. Po zmianach wniosek o interpretację prawa podatkowego można zatem wnosić za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu podatkowego, tak jak wszelkie inne wnioski, podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia i ponaglenia.