Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-07-02

Jak ewidencjonować usługi pomocy drogowej

Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie następującego problemu dotyczącego ewidencji za pomocą kas fiskalnych.

PROBLEM
Od września 2006 r. świadczący usługę pomocy drogowej muszą obrót na rzecz osób fizycznych ewidencjonować za pomocą kas fiskalnych. W związku z tym powstaje problem, czy w każdym samochodzie pomocy drogowej musi być zainstalowana kasa fiskalna. Sprawa jest istotna, bo instalacja kasy fiskalnej w każdym samochodzie pomocy drogowej (w firmie są 4 i rzadko w tym samym czasie świadczą usługi) wiąże się ze sporym wydatkiem. Proszę o odpowiedź na pytania:
1. Czy można posiadać w firmie (siedzibie) jedną kasę fiskalną i ewidencjonować w niej obrót na takich zasadach: kierowca samochodu pomocy drogowej za wykonaną usługę pobiera należność (po przetransportowaniu uszkodzonego samochodu na miejsce), wystawia fakturę VAT, następnie po powrocie do siedziby firmy usługa jest ewidencjonowana w kasie, a paragon podłączany pod kopię faktury.
Czy jednak należy kupić i zainstalować kasy we wszystkich posiadanych środkach transportu? Czy można np. kupić kasę przenośną i w miarę potrzeby używać jej w tym samochodzie, który akurat będzie świadczył usługę?
Może istnieje inne niezbyt kosztowne rozwiązanie opisanego problemu?
2. Co zrobić, gdy po wykonaniu usługi (najczęściej transportu na wskazany parking lub wykonaniu drobnej naprawy na drodze) klient oświadczy, że nie posiada gotówki i może należność uregulować później przelewem?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00