Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2004-09-13

Jak rozliczać wydatki związane z wdrożeniem HACCP

Członkostwo Polski w Unii Europejskiej dla wielu polskich przedsiębiorców związanych z rynkiem żywności oznacza konieczność dokonania wydatków na system HACCP. Przedsiębiorcy obciążeni tym obowiązkiem często kierują pytania do redakcji „MONITORA księgowego” o zasady zaliczania wydatków na HACCP w koszty uzyskania przychodów firmy oraz rozliczania otrzymanych dotacji ze środków unijnych na pokrycie kosztów wdrożenia HACCP. W artykule odpowiadamy na te pytania prezentując także stanowisko organów podatkowych.

Członkostwo Polski w Unii Europejskiej oznacza dla związanych z rynkiem produktów żywnościowych polskich przedsiębiorców konieczność wdrożenia systemu HACCP. System ten ma - w interesie konsumentów - ułatwić nadzór nad produkcją i dystrybucją produktów żywnościowych. Firmy wdrażające HACCP mogą ubiegać się o dofinansowanie takiego projektu przez Unię Europejską. W związku z systemem HACCP pojawiają się dwa rodzaje pytań.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00