Porada
Nieodebrana informacja PIT-11 za 2012 r.
Jeżeli podatnik nie odbierze z poczty informacji podatkowej PIT-11 za 2012 r., jednostka powinna przechowywać ten dokument w swoim archiwum wraz z potwierdzeniem jego nieodebrania - jako dowód wywiązania się z obowiązku płatnika.
W praktyce problem ten dotyczy wielu organizacji pozarządowych, ponieważ rotacja pracowników w tego typu podmiotach jest częstsza niż w firmach czy jednostkach sektora finansów publicznych. Zdarza się, że z osobami (pracownikami, współpracownikami), które w trakcie roku podatkowego uzyskiwały od jednostki przychody, nie ma bezpośredniego kontaktu.
W przypadku byłych pracowników jednostki, jeżeli obowiązek poboru przez płatnika zaliczek na podatek ustał w ciągu roku (np. gdy umowa o pracę została rozwiązana w trakcie 2012 r.), pracodawca jako płatnik miał obowiązek - na pisemny wniosek podatnika - w terminie 14 dni od dnia złożenia tego wniosku - sporządzić i przekazać PIT-11 podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu właściwemu dla jego miejsca zamieszkania. Pozostałym podatnikom (pracownikom i współpracownikom), jak również urzędom skarbowym właściwym dla ich miejsca zamieszkania, jednostka ma obowiązek przekazać imienną informację o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11 w terminie do 28 lutego 2013 r. (co wynika z art. 39 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych; dalej: updof). Przepisy updof nie określają jednak zasad doręczania tej informacji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right