Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-27

Jak sporządzić sprawozdanie z projektu grantowego

Każda organizacja, która decyduje się na realizację projektów grantowych, musi pamiętać, że do całkowitego powodzenia przedsięwzięcia nie wystarczy poprawne złożenie wniosku oraz prawidłowe przeprowadzenie zadań warunkujących otrzymanie dofinansowania. Należy również dokonać czynności rozliczeniowych i sprawozdawczych. Jest to finalny etap realizacji projektu - wykonywany najczęściej po zakończeniu całości projektu.

Niezwykle istotne jest właściwe rozliczenie otrzymanych środków oraz opisanie konkretnych czynności, jakie były wykonywane przez naszą organizację. Najprościej mówiąc, musimy zdać sprawozdanie podmiotowi udzielającemu dotacji, na co konkretnie i w jaki sposób wydatkowaliśmy otrzymane pieniądze.

Projekty grantowe, które realizujemy przy wsparciu np. podmiotów samorządu terytorialnego, to zobowiązania dwustronne. Jednostka ogłaszająca konkurs (np. samorząd gminny) zobowiązuje się do przekazania określonej kwoty pieniędzy, natomiast organizacja zobowiązuje się do prawidłowego i zgodnego z przeznaczeniem wydatkowania tych środków.

Wniosek aplikacyjny to pierwszy dokument, na podstawie którego jednostka ogłaszająca konkurs może stwierdzić, czy zadania, które chcemy realizować, mieszczą się w ramach merytorycznych danego konkursu. Po przejściu pierwszego etapu organizacja przystępuje do etapu drugiego, czyli realizacji projektu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00