Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2015-12-17

Czy należności po zmarłym pracowniku można wypłacić "z urzędu"

W połowie listopada 2015 r. zmarł nasz pracownik. Jednak małżonka zmarłego, jako jedyna osoba uprawniona do otrzymania po nim odprawy pośmiertnej i ekwiwalentu za niewykorzystany urlop, nie zgłosiła się po przysługujące jej należności. Dysponujemy tylko aktem zgonu pracownika. Czy w tej sytuacji wypłaty tych świadczeń powinniśmy dokonać np. na znane nam wspólne konto zmarłego pracownika i jego małżonki? Jak powinniśmy rozliczyć takie wypłaty pod względem podatkowo-składkowym i na jakim formularzu PIT wykazać?

PROBLEM

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00