Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-07-01

Jak prawidłowo opłacać składkę na FEP - 4 najczęstsze problemy płatników składek

Obowiązek rozliczania i opłacania składek na FEP istnieje od 2010 r. Jednak w konkretnych sprawach nadal pojawiają się wątpliwości, jak prawidłowo go dopełnić i czy we wszystkich przypadkach zatrudniania osób przy pracach szczególnych składka ta powinna być opłacana.

Pracodawcy zatrudniający pracowników przy pracach w szczególnych warunkach bądź o szczególnym charakterze są m.in. zobowiązani prowadzić centralny rejestr stanowisk pracy oraz centralny rejestr pracowników wykonujących prace w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a także corocznie składać do ZUS informację ZUS ZSWA. Pracodawcy ci ponoszą także dodatkowe koszty - mają obowiązek opłacać za swoich zatrudnionych (i finansować z własnych środków) składkę na Fundusz Emerytur Pomostowych (FEP). Obowiązek ten spoczywa na nich od 1 stycznia 2010 r.

Pracownicy, za których należy opłacać składkę na FEP

infoRgrafika

Za pracowników wykonujących prace w szczególnych warunkach uważa się również pracowników ubezpieczonych z tytułu działalności twórczej lub artystycznej, tancerzy zawodowych wykonujących po dniu wejścia w życie ustawy prace związane z bardzo ciężkim wysiłkiem fizycznym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00