1 stycznia 2015 r.
Zmiany w pomocy dla pracodawców zatrudniających osoby niepełnosprawne
Pracodawca, który przez co najmniej 36 miesięcy zatrudnia osoby niepełnosprawne (m.in. bezrobotne skierowane do pracy przez powiatowy urząd pracy oraz których niepełnosprawność powstała w okresie zatrudnienia), może otrzymać zwrot dodatkowych kosztów związanych z ich zatrudnieniem. Dotyczy to m.in. kosztów dostosowania pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb niepełnosprawnych oraz kosztów adaptacji lub zakupu sprzętu ułatwiającego im wykonywanie pracy lub funkcjonowanie w zakładzie pracy. Pracodawca może ubiegać się o ww. pomoc na wszystkich zatrudnionych u niego niepełnosprawnych. Ponadto pracodawca, który zatrudnia pracownika niepełnosprawnego, może otrzymać ze środków PFRON zwrot kosztów szkolenia pracowników pomagających pracownikowi niepełnosprawnemu w pracy w wysokości 100%, nie więcej jednak niż równowartość kwoty najniższego wynagrodzenia.