Porada
Jak uniknąć problemów przy potwierdzaniu prawa do opieki zdrowotnej od 1 stycznia 2013 r.
Od nowego roku podstawowym sposobem weryfikacji prawa do bezpłatnej opieki zdrowotnej finansowanej z NFZ będzie potwierdzenie uzyskiwane przez placówkę opieki medycznej drogą elektroniczną, po podaniu numeru PESEL osoby ubiegającej się o świadczenie. W systemie NFZ muszą się jednak znajdować aktualne dane dotyczące ubezpieczenia pacjenta. Ubezpieczeni powinni również pamiętać o zgłoszeniu do ubezpieczenia uprawnionych członków rodziny.
O konieczności zaktualizowania danych, które ubezpieczeni przekazują płatnikom składek (najczęściej pracodawcom lub zleceniodawcom) przypominają na swoich stronach NFZ oraz ZUS.
Łatwiejsze potwierdzenie prawa do świadczeń
Dotychczas prawo do bezpłatnych świadczeń z opieki zdrowotnej ubezpieczony musiał każdorazowo potwierdzać przez okazanie odpowiedniego dokumentu, np. druku ZUS RMUA, legitymacji emeryta, aktualnego zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego, aktualnego wpisu w książeczce ubezpieczeniowej. Od nowego roku potwierdzenie prawa do bezpłatnej opieki medycznej ma być znacznie prostsze. Zakład opieki zdrowotnej, do którego zgłosi się osoba ubezpieczona, będzie miał możliwość uzyskania natychmiastowego potwierdzenia drogą elektroniczną, czy może ona skorzystać ze świadczeń.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right