Jak ubiegać się o refundację kosztów zatrudnienia skierowanego bezrobotnego
Pracodawca, który zatrudnił bezrobotnego skierowanego do pracy przez urząd pracy, może ubiegać się o refundację kosztów zatrudnienia takiej osoby. Refundacja dotyczy zarówno kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy dla bezrobotnych, jak również składek na ubezpieczenia społeczne.
Pomoc publiczna oferowana pracodawcom zatrudniającym bezrobotnych skierowanych z PUP jest ograniczona co do wysokości i zależy od spełnienia przez zatrudniającego kilku warunków dotyczących przyszłej współpracy z takimi osobami. Informacji o możliwość otrzymania wsparcia z tytułu zatrudnienia bezrobotnych zainteresowane podmioty powinny zasięgać w powiatowym urzędzie pracy właściwym dla miejsca prowadzenia działalności lub planowanego miejsca wykonywania pracy przez bezrobotnych. Przedsiębiorcy mogą ubiegać się zarówno o dofinansowanie z tytułu utworzenia stanowiska pracy dla bezrobotnego, jak również o refundację składek na ubezpieczenia społeczne. Należy mieć przy tym na uwadze, że ewentualna pomoc starosty będzie dotyczyć wyłącznie osób pozostających w rejestrze osób bezrobotnych prowadzonych przez powiatowe urzędy pracy. Nie będzie natomiast obejmować kosztów zatrudnienia innych osób pozostających bez pracy.