Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2006-03-07

Jak wypłacać odprawy należne pracownikom?

Zasady przyznawania i wypłaty odpraw pracownikom budzą duże wątpliwości pracodawców. Dotyczą one głównie uprawnień pracowników do odprawy, rodzajów odpraw, jakie mogą przysługiwać oraz możliwości wypłacania kilku odpraw jednocześnie.

Pracownikom przysługują odprawy m.in. z tytułu zwolnienia z pracy lub w związku z przejściem na emeryturę lub rentę. Zasady ich nabywania są więc różne. Również ich wysokość ustalamy w odmienny sposób. W przypadku odprawy emerytalno-rentowej wysokość jest stała i równa jednomiesięcznemu wynagrodzeniu. Natomiast odprawa z tytułu zwolnienia z pracy zależy od zakładowego stażu pracy i przysługuje w wysokości:
jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy krócej niż 2 lata,
dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy od 2 do 8 lat,
trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy ponad 8 lat.
Z końcem listopada 2005 r. umowa o pracę naszego pracownika została rozwiązana. Pracownik przeszedł na świadczenie przedemerytalne. Obecnie domaga się od nas wypłaty odprawy emerytalnej, gdyż przechodzi na emeryturę. Czy ta odprawa mu przysługuje?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00