Data publikacji: 19.04.2003
Zaliczanie wydatków na reklamę i informację handlową do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości
Nasza spółka jest producentem maszyn rolniczych. W związku z targami w Niemczech, na których będą prezentowane nowe produkty, postanowiliśmy wysłać tam dealerów sprzętu rolniczego oraz 2 dziennikarzy w celu udziału w targach. Czy wydatki z tym związane będą mogły być w całości zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
Zobiektywizowane dane dotyczące towarów, bez elementów wartościujących, należy potraktować jako informację handlową w całości stanowiącą koszty uzyskania przychodów. Informacje zawierające elementy ocenne lub perswazyjne stanowią reklamę. Może mieć ona charakter publiczny (np. w prasie) - stanowi wówczas w całości koszt podatkowy - albo niepubliczny, kiedy podlega ograniczeniu określonemu w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: updop).