comment
Artykuł
Data publikacji: 2003-04-05
Koszty opłacania składek z tytułu umów ubezpieczenia zawartych na rzecz pracowników
Koszty opłacania składek z
tytułu umów ubezpieczenia zawartych na rzecz pracownikówKoszt wynagrodzenia pracowników oraz inne koszty związane z
pracownikami co do zasady stanowią koszt uzyskania przychodu dla pracodawcy będącego podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Zatrudnienie pracownika generuje koszty bez wątpienia pozostające w związku z osiąganymi przychodami. Firmy motywują pracowników nie tylko wysokością wynagrodzenia. Ważne są także inne świadczenia. Pośród wielu można wyróżnić opłacanie przez pracodawców składek z tytułu umów ubezpieczenia zawartych na rzecz pracowników.Rozważając zawarcie umowy ubezpieczenia na rzecz pracownika jako sposobu jego wynagradzania, pracodawca powinien wziąć pod uwagę konsekwencje podatkowe tego kroku. Ustawa o
podatku dochodowym od osób prawnych porusza tę kwestię w art. 16 ust. 1 pkt 59, stanowiąc, że nie zalicza się do kosztów uzyskania przychodu składek opłaconych przez pracodawcę zPozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
Szkolenie
Książka