Porada
Kiedy wydatki na wynagrodzenia i podróże służbowe stanowią koszt spółki z o.o.
Przedsiębiorstwa w Polsce obciążone są podatkiem dochodowym od osób prawnych, tzw. podatkiem korporacyjnym. Podatek naliczany jest od wysokości zysku (czyli różnicy przychodów i kosztów), dlatego istotne jest, jakie wydatki mogą firmy zaliczyć do kosztów, aby bezzasadnie nie zaniżyć należnego podatku.
Kosztami w spółce z o.o. są przede wszystkim wynagrodzenia dla pracowników i zarządu, a także wydatki na podróże służbowe pracowników, jak również na reklamę i reprezentację.
Wydatki na wynagrodzenia
Do kosztów podatkowych spółka z o.o. może zaliczyć wynagrodzenie zarówno pracowników, jak i członków zarządu, a także wynagrodzenia dla członków rad nadzorczych, komisji rewizyjnych lub organów stanowiących z tytułu pełnionych przez nich funkcji. Jest to możliwe zarówno w przypadku wynagrodzeń wypłacanych na podstawie umowy o pracę, jak i na podstawie umów cywilnoprawnych (umowy zlecenia, umowy o dzieło, kontraktu menedżerskiego itp.). Wynagrodzenia ze stosunku pracy (stosunku cywilnoprawnego) to wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne, jak równiez wartość pieniężna świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalentów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right