Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2018-06-26

Jakie ułatwienia dla ubezpieczonych i płatników wprowadziła Platforma Usług Elektronicznych

Platforma Usług Elektronicznych bardzo szybko stała się podstawą do elektronicznego kontaktu płatników i ubezpieczonych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. PUE przejęła wszystkie funkcjonalności Elektronicznego Urzędu Podawczego oraz wprowadziła szereg nowych rozwiązań do tej pory niedostępnych.

Aby w pełni wykorzystać możliwości Platformy Usług Elektronicznych (dalej PUE), trzeba być posiadaczem:

● bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego ważnym certyfikatem kwalifikowanym (jego koszt wynosi ok. 200-300 zł) lub
● bezpłatnego zaufanego profilu utworzonego na platformie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji - ePUAP.

Jeśli użytkownik nie dysponuje żadnym z wymienionych sposobów autoryzacji, konieczna będzie jedna wizyta w jednostce ZUS. Na miejscu urzędnik dokona tzw. zaufania profilu utworzonego na platformie ePUAP i ewentualnie pomoże w założeniu właściwego konta na Platformie Usług Elektronicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00