Porada
Jakie ułatwienia dla ubezpieczonych i płatników wprowadziła Platforma Usług Elektronicznych
Platforma Usług Elektronicznych bardzo szybko stała się podstawą do elektronicznego kontaktu płatników i ubezpieczonych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. PUE przejęła wszystkie funkcjonalności Elektronicznego Urzędu Podawczego oraz wprowadziła szereg nowych rozwiązań do tej pory niedostępnych.
Aby w pełni wykorzystać możliwości Platformy Usług Elektronicznych (dalej PUE), trzeba być posiadaczem:
● bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego ważnym certyfikatem kwalifikowanym (jego koszt wynosi ok. 200-300 zł) lub
● bezpłatnego zaufanego profilu utworzonego na platformie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji - ePUAP.
Jeśli użytkownik nie dysponuje żadnym z wymienionych sposobów autoryzacji, konieczna będzie jedna wizyta w jednostce ZUS. Na miejscu urzędnik dokona tzw. zaufania profilu utworzonego na platformie ePUAP i ewentualnie pomoże w założeniu właściwego konta na Platformie Usług Elektronicznych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right