Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2014-11-29

Czy czas ewakuacji należy wliczać do czasu pracy pracowników

Niedawno - w związku z fałszywymi alarmami bombowymi - miała miejsce ewakuacja naszego urzędu. Takie zdarzenia występowały już wcześniej. Zastanawiam się, w jaki sposób przymusowa ewakuacja pracowników urzędu wpływa na ich czas pracy. Czy niewykonywanie pracy przez pracowników w tym okresie powinniśmy zaliczać do czasu pracy i czy przysługuje za nie wynagrodzenie - pyta Czytelniczka z Warszawy.

Okres nieświadczenia pracy w związku z opisaną sytuacją wliczany jest do czasu pracy pracowników. Pracodawca ponosi w zakresie m.in. czasu pracy ryzyko wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej i w związku z nim wszelkie sytuacje uniemożliwiające wykonywanie pracy, które nie dotyczą pracownika, nie mogą być "odliczane" od czasu pracy. Za ten okres przysługuje pracownikom wynagrodzenie przestojowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00