Porada
Czy czas ewakuacji należy wliczać do czasu pracy pracowników
Niedawno - w związku z fałszywymi alarmami bombowymi - miała miejsce ewakuacja naszego urzędu. Takie zdarzenia występowały już wcześniej. Zastanawiam się, w jaki sposób przymusowa ewakuacja pracowników urzędu wpływa na ich czas pracy. Czy niewykonywanie pracy przez pracowników w tym okresie powinniśmy zaliczać do czasu pracy i czy przysługuje za nie wynagrodzenie - pyta Czytelniczka z Warszawy.
Okres nieświadczenia pracy w związku z opisaną sytuacją wliczany jest do czasu pracy pracowników. Pracodawca ponosi w zakresie m.in. czasu pracy ryzyko wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej i w związku z nim wszelkie sytuacje uniemożliwiające wykonywanie pracy, które nie dotyczą pracownika, nie mogą być "odliczane" od czasu pracy. Za ten okres przysługuje pracownikom wynagrodzenie przestojowe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right