Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2014-07-12

Odwołanie od decyzji ZUS - praktyczny poradnik

Osoba niezadowolona z decyzji ZUS może od niej wnieść odwołanie do sądu. Odwołanie wnosi się na piśmie do ZUS, który wydał decyzję, lub ustnie do protokołu sporządzonego przez tę jednostkę w ciągu miesiąca od dnia jej otrzymania.

W sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych zastosowanie mają przepisy ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego. W związku z tym przed wydaniem decyzji ZUS prowadzi postępowanie według przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i na ich podstawie wydaje decyzję.

Decyzja musi zawierać:

1) oznaczenie organu, który ją wydał,

2) datę wydania,

3) oznaczenie strony lub stron,

4) powołanie podstawy prawnej,

5) rozstrzygnięcie,

6) uzasadnienie faktyczne i prawne,

7) podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do wydania decyzji lub, jeżeli decyzja wydana została w formie dokumentu elektronicznego, powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym ważnym kwalifikowanym certyfikatem,

8) pouczenie, czy i w jakim trybie służy od niej odwołanie.

W uzasadnieniu faktycznym decyzji powinny zostać zawarte:

● fakty, które organ uznał za udowodnione,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00