Jak ubiegać się o pomoc na podstawie ustawy antykryzysowej - nowe przepisy wykonawcze
Firma starająca się o wsparcie na podstawie ustawy antykryzysowej musi skompletować odpowiednią dokumentację i wypełnić wniosek. Szczegółowe kwestie wraz ze wzorem wniosku umowy i wykazu pracowników objętych świadczeniami zostały zawarte w przepisach wykonawczych do ustawy antykryzysowej, które weszły w życie 21 listopada 2013 r.
Od 21 listopada 2013 r. obowiązuje nowa ustawa antykryzysowa. Wprowadziła ona możliwość uzyskania przez pracodawców pomocy finansowej przeznaczonej na dopłaty do pensji oraz dofinansowanie szkoleń dla pracowników objętych przestojem ekonomicznym lub obniżonym wymiarem czasu pracy.
Wraz z powyższą regulacją weszło w życie rozporządzenie wykonawcze Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 14 listopada 2013 r. w sprawie przyznawania świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy (dalej rozporządzenie w sprawie ochrony miejsc pracy) określające wzory niezbędnych wniosków oraz zasady rozliczania udzielonej pomocy.